mgr Krzysztof Czapliński

aktor, logopeda, trener emisji głosu

Absolwent Państwowego Studium Aktorskiego im. Aleksandra Sewruka w Olsztynie oraz Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Logopedia Ogólna i Kliniczna. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi nad wadami wymowy. Przedmiotem jego szczególnego zainteresowania jest logopedia artystyczna i medialna kierowana do osób dorosłych i młodzieży. Uczy higieny i emisji głosu, dykcji, retoryki, likwiduje chrypki, pokazuje jak mówić bez uczucia zmęczenia, z odpowiednią głośnością i modulacją. Pokazuje jak pracować z mikrofonem, nagrywa z uczniami dema lektorskie lub podcasty oraz buduje z nimi prezentacje na miarę TEDa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu logopedycznemu otrzymał stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego a dzięki doświadczeniu aktorskiemu stypendium z Państwowego Instytutu Sztuki Filmowej. Udziela się również poprzez prowadzenie szkoleń dla innych logopedów. Prywatnie opiekun zwariowanego psa, gamer oraz zapalony majsterkowicz – remont, naprawa urządzenia czy robienie mebli to dla niego okazja do zabawy.

mgr Katarzyna Oknińska

logopeda, audiofonolog, pedagog specjalny

Wykształcenie:
– Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Zakład Logopedii i Językoznawstwa – magister logopedii z audiologią
– Akademia Pedagogiki Specjalnej – absolwentka studiów podyplomowych „Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem”

W mowiedobrze.pl prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną dzieci, młodzieży i dorosłych, zajęcia emisji głosu, techniki mówienia, trening sprawności komunikacyjnych, rehabilitację głosu, korektę wad wymowy, ćwiczenia płynności mowy. Pracuje z osobami jąkającymi się, z niedosłuchem, afazją, zespołem Aspergera.

Przedmiotem jej szczególnych zainteresowań zawodowych jest logopedia artystyczna.

Pracę logopedy traktuje jako nieustające wyzwanie, które przynosi jej dużą satysfakcję.

Prywatnie miłośniczka psów, pasjonatka górskich wędrówek, tańca i nurkowania.

mgr Agata Lewandowska-Durmaj

logopeda, pedagog specjalny, terapeuta miofunkcjonalny

Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na kierunku Pedagogika Specjalna ze specjalnością: Logopedia oraz studiów magisterskich na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywała w czasie licznych praktyk studenckich w różnych placówkach oświatowych i medycznych. 

W pracy na pierwszym miejscu stawia na kontakt z pacjentem oraz jego rodzicami, ceni sobie stworzenie przyjaznej atmosfery w gabinecie.  Ważne jest dla niej holistyczne podejście do pacjenta opierające się na współpracy z innymi specjalistami i lekarzami.

Ukończone szkolenia i warsztaty:

  • ,,Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie” Ewelina Mendela-Kwoczek w Warszawie
  • ,,Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej” Danuta Pluta-Wojciechowska w Warszawie. Instytut logopedyczny
  • ,,Stymulacja traktu ustno-twarzowego”- Małgorzata Gawryl w Warszawie. Artysta Mowy
  • ,,Opóźniony rozwój mowy. Kreatywne postępowanie logopedyczne” Agata Gładowicz-Bojarska w Warszawie. Gabinet Sensum
  • ,,Logorytmika- ruch słuch słowo”. ProCentrum
  • Kurs Akademia Logopedy- ,,Diagnoza i terapia miofunkcjonalna”- Aleksandra Rosińska
  • ,,Metoda Dobrego Startu” Marta Bogdanowicz w Warszawie
  • ,,Rotacyzm. ABC początkującego logopedy” w Warszawie. Instytut Logopedyczny
  • ,,Terapia sygmatyzmu międzyzębowego” Anna Balewska w Warszawie
  • ,,Terapia sygmatyzmu bocznego” Anna Balewska w Warszawie
  • ,,Jak pracować z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
    w przedszkolu?” – Fundacja Autismus
  • ,,Zastosowanie metody Integracji Sensorycznej w przedszkolu” – Fundacja Autismus 
  • ,,Zespół ASPERGERA i Autyzm – czyli jak pracować z dzieckiem zagadką?” – Szkolenia Mali 
  • ,,Opóźnienia rozwoju mowy. Teoria i praktyka”- Iwona Michalak Widera.
  • ,,Oddychanie i wertykalno-horyzontalna pozycja języka”- Aleksandra Rosińska. Logodemia
  • ,,Połykanie i pozycja spoczynkowa języka- Iwona Michalak Widera.
  • ,,Praca z dzieckiem z wadą zgryzu”- Aleksandra Rosińska. Logodemia
  • ,,Anatomia logopedy’’- Aleksandra Rosińska. Logodemia
  • ,,Muzyczny masaż logopedyczny”- Maria Szyfter. Logodemia
  • ,,Terapia miofunkcjonalna dzieci od 2 do 6 r.ż.”- Maria Szyfter. Logodemia

W pracy logopedy najbardziej interesują ją zagadnienia dotyczące opóźnionego rozwoju mowy, terapii miofunkcjonalnej oraz dyslalii.

mgr Maria Owczarczak

logopeda

Absolwentka studiów na kierunku „ Logopedia Ogólna i Kliniczna” I oraz II stopnia na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Doświadczenie zawodowe zdobywała na licznych praktykach, które odbywały się na szpitalnych oddziałach oraz w przedszkolach, szkołach i poradniach, a także pracując w żłobku i przedszkolu.

Zawodowo spełnia się pracując z dziećmi, szczególnie interesują ją zagadnienia z zakresu dyslalii. W pracy najważniejsze jest dla niej indywidualne podejście, dzięki któremu terapia jest dopasowana do zainteresowań oraz potrzeb podopiecznego. 

mgr Anita Sokołowska

logopeda

Magister Logopedii Ogólnej i Klinicznej na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, obecnie studentka Neurologopedii na uczelni Collegium Humanum. Oprócz Centrum Logopedycznego mowiedobrze.pl, pracuje w Przedszkolach Terapeutycznych głównie z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju oraz w Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

Pacjenci, z którymi pracuje najczęściej to pacjenci miofunkcjonalni, dzieci z wszelaką dyslalią, opóźnieniem w rozwoju mowy oraz zaburzeniami ze spektrum ASD.

Posiada na swoim koncie liczne szkolenia SAZ, trening żywienia, VB-Mapp oraz szkolenie z terapii miofunkcjonalnej.

Prywatnie, pasjonuje się hodowlą roślin doniczkowych, czytam kryminały, a resztę wolnego czasu poświęca swojej zaadoptowanej, psiej przyjaciółce Toli.

mgr Aleksandra Budner – Cichowska 

neurologopeda, logopeda, terapeuta miofunkcjonalny

Absolwentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. W 2011 roku ukończyła Podyplomowe Studia Logopedyczne na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie otrzymała tytuł logopedy dyplomowanego, a później neurologopedy na Wyższej Szkole Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie (specjalizacja: wczesna interwencja neurologopedyczna). Uczestniczka licznych praktyk w placówkach oświatowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz szpitalach oraz kursów i szkoleń poszerzających kompetencje zawodowe.

 Kursy, szkolenia, konferencje i warsztaty:

  • Stymulacja traktu ustno-twarzowego
  • Badanie logopedyczne noworodków i niemowląt
  • Terapia miofunkcjonalna – terapia karmienia. Znaczenie funkcji prymarnych w rozwoju mowy,
  • Werbogesty. Od gestu do słowa i będzie rozmowa
  • Oddychanie i wertykalno-horyzontalna pozycja języka
  • Praca z dzieckiem z wadą zgryzu
  • Zaburzenia mowy u dzieci – profilaktyka i terapia logopedyczna
  • Konferencja Specjaliści 0-6: Praktycy Praktykom;
  • Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii/neurologopedii (podejście Esther De Ru);
  • Terapia logopedyczna dziecka ze spectrum autyzmu;
  • Programowanie języka – projektowanie terapii w oparciu o zasady programowania języka;
  • Opóźniony rozwój mowy – terapia dziecka z prostym opóźnieniem rozwoju mowy;
  • Ankyloglosja – krótkie wędzidełko języka;
  • Seplenienie boczne – diagnoza, metody korekcji i terapia na przykładzie głosek szeregu syczącego;
  • Mowa bezdźwięczna; 
  • AAC komunikacja wspomagająca i alternatywna;
  • Terapia ręki – Diagnoza i Terapia Ręki – kurs I i II stopnia w ujęciu globalnym
  • „Wpływ zakłóceń przetwarzania sensorycznego rozwoju mowy. Sposoby postępowania”. 
  • konferencja „Autyzm – jak zrozumieć i jak pomóc?”;
  • certyfikowany roczny kurs – „Terapia dzieci jąkających się”;
  • warsztaty „Zastosowanie gestów artykulacyjnych w terapii logopedycznej”
  • warsztaty „Diagnoza i terapia ryzyka dysleksji dzieci w wieku przedszkolnym”
  • warsztaty „Moje sylabki – nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną”
  • warsztaty „Opóźniony Rozwój Mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne” 
  • Konferencja poświęcona problemom osób z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi „ Autyzm – jak zrozumieć i jak pomóc”
  • Szkolenie w zakresie „Terapia ręki – wspomaganie pisania i umiejętności grafomotorycznych”
  • Szkolenia z Pozytywnej Dyscypliny w przedszkolu
  • Szkolenie u dr M. Machoś „Niemowlak u logopedy” cz. 2

W pracy logopedy najbardziej interesują ją zagadnienia dotyczące profilaktyki logopedycznej, wczesnej interwencji, opóźnionego rozwoju mowy, terapii miofunkcjonalnej oraz dyslalii.

Uwielbia pracę z dziećmi i wciąż poszukuje nowych dróg rozwoju, by pomagać im coraz lepiej.

Prywatnie szczęśliwa żona i mama, miłośniczka zwierząt. Uwielbia książki, podróże i dobre jedzenie.

mgr Justyna Janikow

logopeda, psycholog, terapeuta niepłynności mowy

Absolwentka psychologii ze specjalizacją „Zdrowie i niepełnosprawność” na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz studiów podyplomowych – Pomagisterskiego Studium Logopedycznego na Uniwersytecie Warszawskim. Uzyskała kwalifikacje w zakresie przygotowania pedagogicznego na Uczelni Nauk Społecznych w Łodzi.

Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas licznych praktyk i staży m.in. w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „TOP”, Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym dla dzieci z Autyzmem Fundacji „SCOLAR”, a także  w pracy w warszawskich przedszkolach  oraz poradniach psychologiczno – pedagogicznych. Obecnie pracuje w roli psychologa w szkole podstawowej. 

W pracy logopedy najbardziej interesują ją zagadnienia dotyczące terapii niepłynności mowy oraz dyslalii. Od kilku lat prowadzi terapię grupową na letnich turnusach terapeutycznych dla osób doświadczających jąkania. W ramach współpracy z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Osób Jąkających się OSTOJA przygotowała i zrealizowała program zajęć  terapeutycznych dla osób z jąkaniem i niepełnosprawnością intelektualną. Aktywistka społeczna, prowadzi zajęcia w grupie samopomocowej – Warszawskim Klubie Osób Jąkających się. W pracy terapeutycznej wykorzystuje osobiste doświadczenie jąkania.

Prelegentka konferencji naukowych oraz seminariów:

„Komunikacja, komunikatywność, niepłynność mowy. Osoba jąkająca się w społeczeństwie”, Wydział Socjologii i Pedagogiki, SGGW w Warszawie

„Kobieca perspektywa w jąkaniu – panel dyskusyjny z udziałem podwójnych ekspertek”, Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego

„Wielokierunkowe wsparcie w terapii niepłynności mowy”, Uniwersytet Śląski w Katowicach

„Dzień mowy niepłynnej”, Zakład Logopedii i Emisji Głosu na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego

„Perspektywy ruchu samopomocowego w Polsce”, konferencja logopedyczna połączona z Ogólnopolskim Zjazdem Osób Jąkających się, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Ukończyła m.in. następujące szkolenia:

„Terapia interakcyjna rodzic – dziecko dla jąkających się dzieci w wieku do lat 7 – PALIN PCI”

„VB – MAPP: Ocena umiejętności i planowanie terapii”

„Terapia behawioralna – teoria i praktyka. Kurs bazowy (3 – modułowy)”

„SMURF – Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej”

 „Stabilizacja żuchwy”

„Połykanie w logopedii”

„Wędzidełko – ciąć czy nie ciąć”

„Szereg syczący – diagnoza i terapia logopedyczna”

Kappacyzm i gammacyzm – diagnoza i terapia”

mgr Aleksandra Sulejewska

logopeda

Absolwentka logopedii ogólnej i klinicznej na Uniwersytecie Warszawskim (specjalność glottodydaktyka). Obecnie studentka neurologopedii na Uczelni Łazarskiego. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas praktyk w szpitalach, szkołach, przedszkolach i poradniach oraz prowadząc zajęcia w Centrum Logopedycznym IPS przy Uniwersytecie Warszawskim w ramach stażu pod okiem prof. Olgi Jauer-Niworowskiej. Obecnie pracuje w Publicznym Przedszkolu Kraina Przedszkolaka, Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej ,,Progresso” oraz  Niepublicznym Terapeutycznym Punkcie Przedszkolnym „Progresso”.

Wciąż poszerza swoją wiedzę uczestnicząc w kursach, takich jak:

  • Cykl Szkoleń Metody Krakowskiej
  • Masaż logopedyczny od podstaw (kurs I stopnia)
  • Połykanie i pozycja spoczynkowa języka
  • Metoda werbo-tonalna
  • Terapia miofunkcjonalna – kompleksowy program obszaru orofacjalnego
  • Szkolenie u dr M. Machoś „Niemowlak u logopedy” cz. 1 i cz. 2
  • Szkolenie u dr A. Borowiec „Techniki miofunkcjonalne”

Obecnie w kręgu zainteresowań Aleksandry znajdują się: dyslalia, terapia miofunkcjonalna, zaburzenia połykania, dyzartria, choroby neurodegeneracyjne. Uwielbia pracę zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi. W pracy kieruje się zasadą indywidualnego i holistycznego podejścia do pacjenta. 

,,W pracy z pacjentem najważniejsze jest dla mnie zaufanie – to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu w terapii logopedycznej.”

mgr Milena Piwko

logopeda

Jestem absolwentką logopedii ogólnej i klinicznej na Uniwersytecie Warszawskim (studia magisterskie) oraz filologii polskiej na Uniwersytecie Pedagogicznym (studia licencjackie).

Swoje doświadczenie zdobywałam podczas licznych wolontariatów i praktyk studenckich, m.in. w fundacji Uniwersytet Dzieci, Wojewódzkim Specjalistyczym Szpitalu Dziecięcym w Krakowie, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 11 w Warszawie, a także pracując w poradni dla dzieci i dorosłych oraz przedszkolu.

Ukończone szkolenia:

  • „Od jedzenia do mówienia”

  • „Ankyloglossia u noworodków i niemowląt”

  • „Wybrane zagadnienia teorii i terapii i afazji”

  • „Masaż logopedyczny od podstaw”

  • „Narzędzie M-CHAT-R/F”

  • Konferencja „Afazja – diagnoza, kształcenie, terapia”

W pracy logopedy najbardziej interesuje mnie profilaktyka logopedyczna, ankyloglosja oraz wpływ karmienia piersią na rozwój małego człowieka.

mgr Karolina Jaworowska

logopeda, pedagog specjalny

Absolwentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów magisterskich na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie na kierunku pedagogika specjalna ze specjalizacją logopedia.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w czasie praktyk w przedszkolach, szkołach, a także w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Obecnie pracuje w Przedszkolu Prywatnym First Steps oraz w Przedszkolu i Żłobku Fair Play w Warszawie.
Ukończone szkolenia:
– ProCentrum Logorytmika – ruch, słuch, słowo
– Ankyloglosja – diagnoza i terapia logopedyczna przed i po zabiegu; prowadząca: mgr Aleksandra Rosińska
– Terapia miofunkcjonalna. Dysfunkcja połykania u dzieci. Istota funkcji, diagnoza i terapia logopedyczna; prowadząca: mgr Beata Nedwidek
– Opóźnienia rozwoju mowy – teoria i praktyka; prowadząca: dr Iwona Michalak-Widera
– Połykanie i pozycja spoczynkowa języka; prowadząca: dr Iwona Michalak-Widera
– Muzyczny masaż logopedyczny; prowadząca: mgr Maria Szyfter
– Terapia miofunkcjonalna dzieci od 2 do 6 r.ż., prowadząca: mgr Maria Szyfter
Prywatnie interesuje się muzyką, lektorstwem oraz grafiką. Swoje umiejętności wokalne wykorzystuje podczas prowadzonych zajęć logorytmicznych a graficzne – tworząc pomoce logopedyczne dostosowane do wieku, potrzeb i zainteresowań dzieci.

mgr Martyna Jóźwiak

logopeda, filolog, właściciel mowiedobrze.pl

Wykształcenie:

  • Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki – magister filologii polskiej, specjalizacja nauczycielska, specjalność logopedia
  • Université Paris – Sorbonne Paris IV – Double diplôme franco-polonais (podwójny dyplom polsko-francuski)
  • Absolwentka warszawskiej szkoły muzycznej w klasie wiolonczeli

Doświadczenie w zawodzie logopedy:

  • Wykładowca – Uniwersytet Warszawski przedmioty: Elementy logopedii (2013 r.) Rozwój mowy dziecka(2014 r.)

Gabinety logopedyczne i inne placówki w Warszawie:

  • od 2011 mowiedobrze.pl
  • 2012-2014 Centrum Medyczne Medi Center
  • 2012 Centrum Wspomagania Rozwoju Psychoruchowego Dziecka Małymi Krokami
  • 2014 Pracownia Wspomagania Dziecka i Rodziny – Etapy

Przedszkola w Warszawie

  • 2011-2014 Polsko-Francuskie przedszkole La Fontaine (oddział Żoliborz)
  • 2011-2013 Biedroneczka
  • 2012-2013 Brzdące na łące
  • 2012 4słonie
  • 2011-2012 Inspiren
  • 2011-2012 Jelonek
  • 2010-2011 Klub Rozwoju Dziecka Małe Zuchy

W mowiedobrze.pl Martyna prowadzi indywidualną terapię logopedyczną z dorosłymi i młodzieżą (powyżej 15. roku życia). Prywatnie szczęśliwa żona oraz mama Niny i Leny.

https://www.znanylekarz.pl/martyna-jozwiak/logopeda-diagnostyk-terapeuta/warszawa

mgr Kamila Kania 

logopeda, terapeuta ręki

Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego na kierunku Logopedia Ogólna i Kliniczna
studia I i II stopnia. Swoje doświadczenie zdobywała na licznych praktykach studenckich w szpitalach,
poradniach, szkołach i przedszkolach. Od dwóch lat pracuje zawodowo z dziećmi z zaburzeniami SI
z zakresu dyslalii oraz opóźnionego rozwoju mowy. Ciągle poszerza swoją wiedzę uczestnicząc w
wielu kursach oraz rozpoczynając specjalizację z zakresu neurologopedii. W terapii wykorzystuje
metody manualne, kinesiotapingu oraz masaże. Do pracy z pacjentem podchodzi holistycznie i
indywidualnie dobierając metody do zainteresowań oraz możliwości pacjenta. Do obszaru
szczególnych zainteresowań logopedycznych należą: zaburzenia traktu ustno-twarzowego,
zaburzenia czynnościowe głosu, zaburzenia połykania, dyzartria, rozszczepy podniebienia, dyslalia
oraz opóźniony rozwój mowy.