Dzień dobry, cześć,
Jeśli trafiłeś na tę stronę, to znaczy, że ważne są dla Ciebie zasady dostarczania przeze
mnie Newslettera.
W Regulaminie, który znajdziesz poniżej, znajdziesz wszystkie niezbędne informacje. Zapoz-
naj się z nimi, a w razie jakichkolwiek wątpliwości lub dodatkowych pytań dotyczących Regu-
laminu Newslettera, zapraszamy do kontaktu z nami pisząc na adres e-mail: biuro@-
mowiedobrze.pl
REGULAMIN NEWSLETTERA
§1 Najważniejsze informacje dot. Usługodawcy
Usługi i treści cyfrowe udostępniane w ramach Newslettera świadczone są przez Martyną
Jóźwiak prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą mowiedobrze.pl, NIP 5272525096,
REGON 145490049, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodar-
czej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, adres do kontaktu: ul. Sarma-
cka 18/47 02-972 Warszawa (dalej jako Usługodawca).
We wszelkich sprawach, możesz skontaktować się pisząc na adres e-mail: biuro@mowiedo-
brze.pl lub telefonicznie: 690 94 0000.
Słownik pojęć znajduje się w §10 niniejszego Regulaminu.
§2 Najważniejsze informacje dotyczące Newslettera
1.Newsletter, w tym usługi i treści cyfrowe są wysyłane na wskazany przez Ciebie adres e-
mail.
2.W ramach Newslettera udostępniane są treści edukacyjne, a także informacje o nowych
wpisach blogowych lub materiałach udostępnianych w social media, zniżkach, aktualnych
promocjach, bonusach, bezpłatnych i płatnych wydarzeniach, wyzwaniach, szkoleniach
oraz inne informacje marketingowe i handlowe o produktach i usługach oferowanych
przez Usługodawcę lub polecanych przez Usługodawcę.
3.Z uwagi na to, że programy pocztowe często uznają wiadomości wysyłane z programów
mailingowych za SPAM, zalecane jest dodanie Usługodawcy do listy zaufanych odbior-
ców.
§3 Zasady zawarcia umowy i uzyskania dostępu do Newslettera
1.Dostęp do Newslettera możesz uzyskać:
1) nieodpłatnie – poprzez zapis do Newslettera i przekazanie Twojego adresu e-mail,
imienia lub innych danych osobowych wymaganych w formularzu zapisu do celów
marketingowych/handlowych lub
2) odpłatnie – bez konieczności zapisu do Newslettera, tj. poprzez zapłatę kwoty 1 zł
brutto za dostęp do treści cyfrowej udostępnianej bezpłatnie w ramach Newslettera.
Aby dokonać zakupu, skontaktuj się w tym celu z Usługodawcą na wskazany w §1
adres e-mail lub w inny sposób wskazany do kontaktu.
2.W celu zapisania się do Newslettera i uzyskania dostępu do usługi/treści cyfrowej:
1) podaj dane osobowe w ramach udostępnionego formularza zapisu,
2) zaakceptuj Regulamin newslettera,
3) potwierdź swój adres e-mail – w przypadku gdy na etapie zapisu wskazano
konieczność potwierdzenia adresu e-mail (mechanizm double opt-in).
3.Umowa na świadczenie usługi dostępu do treści cyfrowej zostaje zawarta na czas
nieokreślony z chwilą:
1) wyświetlenia Klientowi potwierdzenia zapisania się do Newslettera (w przypadku
nieodpłatnego dostępu),
2) z chwilą akceptacji Regulaminu sklepu i dokonania płatności za dostęp do treści
cyfrowej (w przypadku odpłatnego dostępu).
4.Dostęp do Newslettera, w tym do udostępnionych usług i treści cyfrowych jest udzielany
niezwłocznie po zawarciu Umowy, chyba że z Opisu Usługi wynika inaczej. W przypadku
nieuzyskania dostępu, należy zgłosić ww. brak Usługodawcy.
5.Rozwiązanie Umowy na świadczenie usługi dostępu do Newslettera, w tym na dostarcze-
nie usługi i treści cyfrowej przez Ciebie może nastąpić w trybie natychmiastowym. W celu
rozwiązania Umowy:
1) kliknij przycisk „Anuluj subskrypcję”/ „Zrezygnuj z subskrypcji” lub przycisk analog-
iczny lub
2) skontaktuj się z Usługodawcą.
§4 Warunki techniczne
1.Usługodawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świad-
czonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowa-
nia danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego zalecane jest stosowanie właś-
ciwych środków technicznych, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. Usługo-
dawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek
formie Hasła.
2.W celu zapisania się do Newslettera lub złożenia zamówienia na odpłatny dostęp do
Newslettera, konieczne jest posiadanie aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspier-
anej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google
Chrome, Safari) oraz aktywnego konta poczty elektronicznej.
3.W celu skorzystania z Newslettera, w tym z udostępnianych usług i treści cyfrowych,
konieczne jest posiadanie:
1) aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem
do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari);
2) aktywnego konta poczty elektronicznej;
3) aktualnego narzędzia/ programu obsługującego pliki elektroniczne w formacie, w
których dostarczana jest treść cyfrowa (np. w formacie *.zip, *.pdf, *.mobi, *.pub,
*.doc, *.docx, *.xsl);
4) konta na platformie społecznościowej , np. Meta (Facebook) w przypadku, gdy z
opisu treści cyfrowej wynika, iż będzie udostępniona m.in. na dedykowanej grupie,
4.W przypadku gdy do skorzystania z Newslettera, w tym z udostępnianych usług i treści
cyfrowych konieczne będzie spełnienie dodatkowych wymagań technicznych, zostaniesz
o tym poinformowany. Informacja zostanie Ci przekazana także w przypadku gdy
konieczne jest dokonanie aktualizacji niezbędnych do zachowania zgodności usług i
treści cyfrowych z Umową.
§5 Reklamacja
1.Jeżeli udostępniane usługi/ treści cyfrowe są niezgodne z umową, możesz żądać do-
prowadzenia do zgodności z umową lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny (w przy-
padku usługi płatnej) albo odstąpić od umowy.
2.Usługodawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od dnia doręczenia reklamacji.
3.Reklamację można składać e-mailowo, pisemnie lub w inny sposób wskazany do komu-
nikacji.
4.Usługodawca może odmówić doprowadzenia do zgodności z umową, jeżeli doprowadze-
nie do zgodności usługi/treści cyfrowej z umową w sposób wybrany przez Klienta jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy. Przy ocenie nad-
mierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności
znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość
treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.
5.Obowiązki i uprawnienia Stron, w tym szczegółowe zasady reklamacji usługi/treści
cyfrowej zostały określone w ustawie o prawach konsumenta (m.in. w rozdziale 5b
ustawy).
§6 Odstąpienie od Umowy
1.Możesz odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. W celu skorzys-
tania z prawa do odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Usługodawcę o
tym w drodze jednoznacznego oświadczenia, wysyłając np. e-mail lub pismo na adres
wskazany w Regulaminie.
2.Możesz odstąpić od Umowy w przypadku nie dostarczenia treści lub usługi cyfrowej.
3.W przypadku odstąpienia od umowy, należy powstrzymywać się od korzystania z treści
cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
§7 Prawa autorskie i licencje
1.Teksty, zdjęcia, grafiki, multimedia oraz znaki towarowe udostępniane w ramach
Newslettera są utworem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim
i prawach pokrewnych, podlegającym ochronie prawnej.
2.Prawami autorskimi do ww. materiałów dysponuje Usługodawca bądź inny podmiot, od
którego Usługodawca uzyskał odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzysty-
wane przez Usługodawcę w oparciu o inną podstawę prawną.
3.Wszelkie materiały udostępniane przez Usługodawcę mogą być wykorzystywane
wyłącznie na własny użytek, o ile nic innego nie wynika z ustaleń Stron. Nieuprawnione
jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek
sposób materiałów poza zakresem dozwolonego użytku.
4.W przypadku naruszenia zakazu, o którym mowa w niniejszym paragrafie, w tym
naruszenia praw autorskich, Usługodawca ma prawo domagać się od Klienta
odszkodowania i zadośćuczynienia. Klient w ww. zakresie może ponosić odpowiedzial-
ność cywilną lub karną.
§8 Dane osobowe
1.Administratorem Twoich danych osobowych jest Usługodawca. Twoje dane
przetwarzane są do następujących celów:
1) Dane niezbędne do zawarcia i realizacji umowy będą przetwarzane przez czas real-
izacji umowy, w tym przez czas realizacji uprawnień wynikających z umowy(art. 6 ust.
1 lit. b i f RODO). Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia i
realizacji umowy;
2) Dane dodatkowe podane w celu m.in. usprawnienia realizacji umowy będą
przetwarzane nie dłużej niż do czasu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu lub ustania
celu biznesowego w oparciu o uzasadniony interes w postaci obsługi Klientów (art. 6
ust. 1 lit. f RODO).
3) Dane będą przetwarzane także przez okres przedawnienia roszczeń w oparciu o uza-
sadniony interes Usługodawcy w celu obrony przed roszczeniami, a także w celu
ustalenia i dochodzenia roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
4) Dane mogą być także archiwizowane do celów wewnętrznych i statystycznych do
czasu wniesienia przez Ciebie sprzeciwu lub ustania celu biznesowego w oparciu o
uzasadniony interes Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
5) W przypadku danych zbieranych do celów marketingowych i handlowych, w tym w
celu dostarczania informacji marketingowych w ramach usługi Newsletter, dane będą
przetwarzane w oparciu o uzasadniony interes Usługodawcy w postaci marketingu
produktów i usług Usługodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) oraz w oparciu o Twoją
zgodę. Twoje dane będą przetwarzane nie dłużej niż do czasu wniesienia przez
Ciebie sprzeciwu/cofnięcia zgody lub ustania celu biznesowego – w zależności od
tego, co nastąpi wcześniej. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do
otrzymywania informacji marketingowych/handlowych. Zgodę możesz cofnąć w
każdej chwili, klikając link w stopce maila lub pisząc do Usługodawcy na adres po-
dany wyżej.
2.Twoje dane mogą być powierzone innym podmiotom, tylko wtedy jest to niezbędne do re-
alizacji celów przetwarzania, o których mowa wyżej oraz wyłącznie w zakresie
koniecznym do realizacji tego celu. W razie potrzeby Twoje dane mogą być przekazane
firmie hostingowej, podmiotom wspierającym w obsłudze i wysyłce Newslettera, plat-
formie społecznościowej Meta, firmie świadczącej usługi chmurowe, podmiotom świad-
czącym usługi marketingowe, oraz innym podmiotom, które wspierają Administratora w
realizacji celów przetwarzania.
3.Usługodawca korzysta z programu Mail Chimp do wysyłki Newslettera udostępnianego
przez 675 Ponce de Leon Ave NE Suite 5000 Atlanta, GA 30308 USA
4.Szczegółowe informacje dotyczące Polityki prywatności podmiotu świadczącego usługę
wysyłki Newslettera znajdują się na stronie: https://www.intuit.com/privacy/state-
ment/
5.W związku z RODO przysługuje Ci prawo dostępu do swoich danych osobowych, spros-
towania danych osobowych, usunięcia danych osobowych, ograniczenia przetwarzania
danych osobowych, sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, przenoszenia
danych osobowych, cofnięcia zgody, z tym zastrzeżeniem, że wycofanie zgody nie
wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej cofnięciem.
6.Jeżeli uważasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym
prawem, przysługuje Ci skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. W
takim przypadku zachęcam jednak do wcześniejszego kontaktu z nami celem wy-
jaśnienia swoich wątpliwości.
§9 Postanowienia końcowe
1.W ramach korzystania z Newslettera, w tym z usługi lub treści cyfrowej zabrania się
dostarczania informacji o charakterze bezprawnym oraz działania w sposób sprzeczny
z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
2.Polubowne rozpatrywanie sporów i rozpatrywania reklamacji w przypadku konsumenta
jest możliwe poprzez zwrócenie się do:
1) stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu
wynikłego z zawartej umowy;
2) wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania
mediacyjnego, w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a
Sprzedawcą;
3) powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do
której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w
sprawie umowy;
4) lub ma prawo skorzystać z platformy ODR. Platforma służy rozstrzyganiu sporów
pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami http://ec.europa.eu/consumers/odr.
3.Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu z ważnych
przyczyn, w tym w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakich
zmiany te wymuszają na Usługodawcy również zmiany treści niniejszego Regulaminu, w
szczególności zmiany przepisów Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta,
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także na mocy obowiązujących de-
cyzji UOKIK, PUODO lub orzeczeń sądowych w zakresie odpowiadającym wydanym de-
cyzjom/orzeczeniom oraz w przypadku istotnej zmiany czynników biznesowych, o ile ist-
nieje związek przyczynowo-skutkowy między ww. zmianą a zmianą kosztów świadczenia
usług przez Usługodawcę. Szczegółowe informacje dot. zmian wskazuje ustawa o
prawach konsumenta.
4.Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 20.02.2023.
§10 Słownik pojęć
1.Cena – pieniądze lub cyfrowe odwzorowanie wartości;
2.Klient – podmiot, który zawarł Umowę z Usługodawcą na dostęp do Newslettera, w tym
dostarczenie usługi i/lub treści cyfrowej;
3.Konsument – osoba fizyczna, która zawarła Umowę z Usługodawcą do celów, które nie
są bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą/zawodową;
4.Treść cyfrowa – dane wytworzone i dostarczane w postaci cyfrowej (np. e-book,
inne materiały w formie pdf, audio/video);
5.Usługa – usługa lub treść cyfrowa lub towar z elementami cyfrowymi;
6.Usługa cyfrowa – usługa pozwalającą Klientowi na wytwarzanie, przetwarzanie, prze-
chowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej lub usługę pozwalającą na
wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytwor-
zone przez Klienta lub innych użytkowników tej usługi lub inne formy interakcji za po-
mocą takich danych;